Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Café racer Škoda: klenot futuristického designu

Letos si připomínáme 130 let od vzniku společnosti Laurin & Klement a nástupnická Škoda to oslavuje po svém. Její designéři si vzali na mušku legendární stroje této předchůdkyně slavné české značky a nyní představují ikonický motocykl Slavia B zpracovaný do futuristických designových linií a navíc na elektrický pohon.

Motocykl Slavia B jako cafe racer

Futuristická verze motorky Slavia B z roku 1899 je poctou Václavu Laurinovi a jeho inženýrství.

Pocta Laurinovi s francouzským rukopisem

Tvůrci designu z automobilky Škoda se rozhodli oslavit kulaté výročí značky moderními verzemi jejích ikonických historických vozidel a vytvořili jejich současnou podobu zpracovanou v nejnovějším designovém stylu Modern Solid. Jako první takto nedávno představili koncept sedmimístného elektromobilu Škoda Vision 7S a nedávno se dostal do výroby nový základní elektrický vůz Elroq nebo modernizovaný Enyaq.

Francouzský designér Romain Bucaille, autor exteriérů řady současných vozů Škoda, se rozhodl vzdát hold Václavu Laurinovi a jeho precizní inženýrské práci tím, že vytvoří futuristickou verzi jeho motorky Slavia B z roku 1899. Máte slabost pro custom motorky? Pak vás tahle podoba legendárního motocyklu chytí za srdce, protože bez vší pochybnosti patří k uměleckým dílům na dvou kolech.

Cafe racer Škoda z profilu

Tvůrce definuje Slavii B na elektrický pohon jako futuristický café racer v designovém jazyce Modern Solid.

Od jednoválce k elektrice

Původní Slavia B disponovala vzduchem chlazeným jednoválcovým motorem s objemem 240 ccm a maximálním výkonem 1,75 koňské síly, nicméně současná interpretace je plně elektrická. Zároveň čerpá z oblíbeného trendu café racerů. „Futuristický café racer v designovém jazyce Modern Solid“ – tak definuje své dílo samotný tvůrce. „Jako retro prvek jsem do konstrukce rámu začlenil koženou brašnu na nástroje, která byla při dálkových závodech nezbytná,” objasňuje své designové řešení.


Přečtěte si také: Nejvzácnější motorky světa, které vlastní jen pár vyvolených >>


Ještě větší sporťák než originál

Bucaille přitom zachoval charakteristický design rámu a dodal stroji ještě sportovnější vzhled. Sportovní DNA měla ostatně i původní verze. Závodník továrního týmu Narcis Podsedníček na Slavii B v roce 1901 úspěšně dokončil náročný závod z Paříže do Berlína, a to jako jediný motocyklista z desítky účastníků.

V každém případě Škoda Design potěšila všechny milovníky retra a originálních motocyklových custom klenotů, protože jedno je jisté: přestavby motorek jsou na vzestupu a tento Bucailleho café racer může inspirovat svým designem a sportovními liniemi.

Romain Bucaille a původní motocykl Slavia B

Francouzský designér Romain Bucaille s původním motocyklem Laurin & Klement Slavia B.

Značka Laurin & Klement se právem řadí k legendárním značkám motocyklů, bez kterých by dnešní jednostopé stroje nebyly tím, čím jsou. Historických motocyklů Slavia B se v období 1899 až 1904 vyrobilo celkem 540 exemplářů, avšak tento jeho moderní koncept se nikdy nedostane do sériové produkce, protože Škoda se výrobě motocyklů nevěnuje již celé století. Produkce dvoukolek byla ukončena při sloučení společnosti Laurin & Klement se Škodovými závody v Plzni v červnu 1925.


Přečtěte si také: 7 nejslavnějších motorkářů u nás a ve světě >>


Jelikož však žijeme v době, kdy jsou přestavby motorek oblíbeným trendem a výrobci motocyklového obutí jdou tomuto trendu naproti stále bohatší nabídkou custom moto pneu, najde se bezpochyby mnoho fanoušků, kteří tento model Slavie B ocení.

Patříte také k milovníkům custom motorek? Anebo máte silniční motocykl, závodní stroj, jezdíte motokros, nebo vám stačí skútr pro rychlou cestu do práce? Ve všech případech vašeho jednostopého parťáka obujete v našem e-shopu, kde si vyberete z široké nabídky kvalitních moto pneumatik výhradně od prověřených výrobců.

 

Vyberte si pneumatiky pro váš motocykl

 

Zdroj fotografií: Škoda Auto

Nahoru