Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Pneumatiky Barum

Barum logoZIMNÍ PNEUMATIKA = BĚHOUNOVÁ SMĚS SE SILIKOU + DEZÉNOVÉ BLOKY S LAMELAMI

Silika je speciálně upravený kysličník křemičitý, který se přidává do běhounových směsí pro výrobu pneumatik. Pneumatiky, pro jejichž výrobu byla použita silika, vynikají lepší přilnavostí zejména na mokrém povrchu.
Výhodou siliky je její nižší měrná hmotnost, která redukuje moment setrvačnosti pneumatiky, takže motor vozidla vynakládá menší výkon na roztočení kol. Snížená hmotnost pneumatiky se projeví nižší spotřebou paliva a lepší akcelerací.
Barva pneumatik je spíše tmavě šedá, zatímco dříve byla uhlově černá.
Běhoun zimní pneumatiky se skládá z jednotlivých dezénových bloků, které jsou bohatě protkány lamelami. Při odvalování se lamely pohybují
a vytlačují sníh nebo sněhovou břečku z drážek mezi dezénovými bloky.

DŮVODY PRO STŘÍDÁNÍ LETNÍCH A ZIMNÍCH PNEUMATIK

Střídání zimních a letních pneumatik začíná být samozřejmostí i pro české motoristy. Zimními pneumatikami byla v loňském roce vybavena cca 1/3 českých automobilů, zatímco v Evropě na zimních pneumatikách jezdí téměř každé druhé auto.
Celoroční provoz na letních nebo na tzv. univerzálních pneumatikách velkou finanční úsporu nepřinese, protože během používání zimních pneumatik jsou letní pláště uskladněny a nenajíždějí žádné kilometry – tudíž logicky vydrží déle, než kdyby byly používány a ničeny v nevhodném zimním klimatu. Nehledě na 6x vyšší riziko vzniku nehod v zimě, při kterých jde o bezpečnost a majetek nejen řidiče, ale i ostatních účastníků silničního provozu.
Mnoho řidičů preferuje nejen dvojí pneumatiky (letní a zimní, ale i dvojí disky. Tím šetří nejen disky a pneumatiky, které se častým přezouváním pneumatik mohou poškodit, ale v neposlední řadě i svoji kapsu, protože montáž disků s obutými pneumatikami zvládne každý průměrně zdatný řidič.

DVĚ ZIMNÍ PNEUMATIKY NESTAČÍ

Jeden z motoristických mýtů praví, že v zimě stačí pro bezpečnou jízdu 2 zimní pneumatiky namontované na hnací nápravě. V tomto případě je sice zajištěn dobrý záběr hnací nápravy, avšak ovladatelnost nápravy hnané je ponechána náhodě.

Pneumatiky Barum Pneumatiky Barum

Vůz s předním náhonem + zimní pneumatiky na přední nápravě

zabezpečen rozjezd automobilu
nerovnováha v zadní části vozu
=> větší pravděpodobnost vzniku smyku

Vůz se zadním náhonem + zimní pneumatiky na zadní nápravě

výšší výkon při rozjezdu
nerovnováha přední části vozu
=> větší riziko špatné ovladatelnosti vozu

Pro maximální bezpečnost v zimním období je důležité vybavit
automobil 4 zimními pneumatikami

 

ŠÍŘKA ZIMNÍ PNEUMATIKY

Mnoho řidičů má zažitou informaci, že zimní pneumatiky by měly být pokud možno co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím pádem dosahuje vyššího záběru. Což by po fyzikální stránce sice mohlo být pravdivé, nicméně v oblasti pneumatik to tak doslovně neplatí. Koupit užší zimní pneumatiky se vyplatí pouze řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech.
V našich podmínkách jsou však silnice pokryty sněhem a ledem jen cca 15 % zimního období a zbytek času jsou mokré nebo suché.
Vznikají nové rychlostní komunikace a silnice dálničního typu, což vede k neustálému zrychlování provozu. Pro běžného řidiče je zcela jistě rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení.

CO V ZIMĚ S LETNÍMI PNEUMATIKAMI

Životnost pneumatiky lze prodloužit i správným skladováním mimo sezónu. Před demontáží pneumatik označte na každé pneumatice směr jejího otáčení a umístění na vozidle. Následně by měly být pneumatiky pečlivě očištěny a uloženy v suché a tmavé místnosti. Pneumatiky s ráfky lze bud’ zavěsit nebo skladovat horizontálně (tzv. stohovat na sebe), ale nikdy se nedoporučuje je nechávat stát ve vertikální poloze. U plášt’ů bez ráfků je to přesně naopak – ideální polohou je skladování ve vertikální poloze a jejich pootáčení každý měsíc, zavěšení nebo stohování by pláště mohlo nenávratně poškodit.

Bez prachu a suché mimosezónní uskladnění pro Vaše letní pneumatiky
Pneumatiky Barum

Pokud přezouváte v pneuservisu, máte po problému. Pneuservis Vám je za mírný poplatek odborně uskladní až do jara, v případě starých, ojetých pláštů zajistí jejich likvidaci. Pokud dáváte před službami pneuservisů přednost vlastní práci, naše rady jsou určeny právě Vám.

ZIMNÍ PNEUMATIKY V EVROPĚ

Téměř každé druhé evropské auto jezdí v zimním období na zimních pneumatikách. V některých zemích je používání zimních pneumatik upraveno legislativně. A do kterych zimních destinací budete potřebovat zimní pneumatiky? Pokud se rozhodnete strávit zimní dovolenou ve Finsku, Slovinsku, Švédsku nebo v Itálii, budete je určitě potřebovat. Před odjezdem za zimními radovánkami nezapomeňte zkontrolovat hloubku vzorku zimních pneumatik a tlak v pneumatikách, tak aby odpovídaly legislativě navštívené země. V zemích, ve kterých je uzákoněno používání zimních pneumatik, je většinou stanovena i minimální hloubka jejích vzorku.

MINIMÁLNÍ HLOUBKA DEZÉNU ZIMNÍCH PNEUMATIK

Minimální povolená hloubka dezénu zimních pneumatik je v České republice stejná jako u letních plášťů, tj. 1,6 mm.
Společnost Barum Continental doporučuje používat zimní pneumatiky s hloubkou dezénu větší než 4 mm. Plášt’ s menší hloubkou dezénu ztrácí podstatnou část svých specifických vlastností – záběr a brzdy na sněhu, a Ize jej použít na dojetí v letním provozu, avšak musíte počítat s delší brzdnou dráhou při vyšších letních teplotách.

HLUČNOST ZIMNÍCH PNEUMATIK

Zimní pneumatiky dřívějších generací bývaly často hlučnější než letní pláště, což bylo způsobeno především velmi hrubým dezénem. Moderní zimní pláště koncernu Continental AG se díky speciálním běhounovým směsím a optimalizovanému dezénu vyznačují mnohdy nižší hladinou hluku než letní pláště.

PŘÍPRAVA AUTOMOBILU NA ZIMU

Dobrá příprava automobilu na zimu snižuje riziko dopravních nehod a prodlužuje jeho životnost, a proto by měla začít podstatně dříve než s příchodem prvního sněhu a mrazíků. A na co se před zimou zaměřit?

    montáž zimních pneumatik
přeměření účinnosti brzd
kontrola chladící soustavy
dolití nemrznoucí směsi
   kontrola autobaterie
kontrola oleje
výměna starších žhavících svíček u dieselových motorů
kontrola funkce všech světel a stavu náhradních žárovek

V zimní výbavě automobilu by neměly chybět sněhové řetězy, škrabka na odstranění ledu ze skel automobilu, rozmrazovač zámků, nemrznoucí kapalina a smetáček na odklizení sněhu.

PROTEKTOR NEBO NOVÁ ZIMNÍ PNEUMATIKA

Nabídka na našem domácím trhu pneumatik je pestrá, k dostání jsou nejenom nové pláště renomovaných značek, ale i použité pneumatiky nebo protektory.
Kvalitu nových plášťů hodnotí nejrůznější srovnávací testy. Jejich průkaznost však ve značné miře závisí na kvalitě a odbornosti zadavatele nebo zhotovitele testu. Je důležité srovnávat odpovídající pneumatiky – tzn. pneumatiky stejného cenového segmentu mezi sebou. Logicky budou mít pneumatiky ekonomického segmentu poněkud jiné vlastnosti než pláště prémiového segmentu, což dokladují i podstatné rozdíy v cenách.

Použité pláště, jejichž původ není nikdy zaručen, nedoporučujeme používat ani v letním, ani v zimním období.

U moderních protektorů, které se vyrábějí nanesením nové běhounové vrstvy na starou kostru pláště od patky k patce, je většinou dost problematické zjistit stav a stáří původního pláště, ktery byl protektorován. Navíc by podle vyhlášky měly být na jedné nápravě namontovány pláště shodné konstrukce, dezénu a výrobce. V případě použití protektorů můžeme s jistotou tvrdit pouze to, že pneumatiky mají stejný dezén. U konstrukce a výrobce kostry tuto jistotu nemáme a nemůžeme mít, pokud si nedáme protektorovat pláště vlastní.

BEZPEČNOST V ZIMĚ SE ZIMNÍMI 4×4 PNEUMATIKAMI

Vozidla s pohonem všech čtyř kol nejsou v dnešní době žádnou výjimkou ve městech, na venkovských cestách a ani na dálnicích. Zatímco v minulosti měly pneumatiky pro tyto vozy hrubý blokový dezén, současné pneumatiky potřebují výborné vlastnosti především na silnicích, ale i v terénu.
Zimní vozovka klade na řidiče vozidel s pohonem všech čtyř kol velké nároky. Jízdní průměr na silnicích je stále vyšší, proto se i pneumatiky musí těmto podmínkám přizpůsobit.
Novinky v řadě 4×4 pneumatik jsou zkonstruovány speciálně pro řidiče těchto módních a populárních automobilů.

Nahoru